Peuterschool 'De Spiegel'

2518 ES Den haag
E-mail: peuterschooldespiegel@scoh.nl

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: van 8.45 uur tot 14.45 uur
Woensdag: 8.00 tot 12.00 uur.

Direct aanmelden: klik hier

Kiest u voor De Spiegel? Dan kiest u voor:

- Aandacht
- Spelend leren
- Een prachtig nieuw gebouw
- Doorgaande leerlijn van 2,5 tot 12 jaar

Klik hier voor onze flyer!

Spelend leren

Op de peuterschool kunnen kinderen spelend leren. Ze ontdekken de wereld met andere kinderen uit de wijk en samen groeien ze naar de basisschool toe. Aan de hand van uitdagend speelmateriaal, het juiste aanbod en persoonlijke aandacht van kundige peuterleidsters, ontwikkelt uw kind zich van peuter tot kleuter. Spelenderwijs leert uw kind vaardigheden die van pas komen op de basisschool.

Bij mijn eerste kind vond ik het wel spannend om hem weg te brengen, hoor. Nu bij de tweede weten we hoe het werkt. En hij vindt het gelukkig ook heel leuk. Hij ziet me niet eens als ik hem kom ophalen!

Groepen en thema’s

Bij Peuterschool De Spiegel is uw kind in goede handen. Uw kind kan er spelen met andere kinderen en wennen aan het naar school gaan. Er zijn twee groepen van maximaal 16 peuters tussen de 2,5 en 4 jaar oud. Met elkaar groeien ze naar de basisschool toe.
We werken met ‘Piramide’, een speelleermethode voor peuters en kleuters. Deze methode bestaat uit thema’s die aansluiten bij de ontwikkeling en belevingswereld van peuters en kleuters. Elk jaar staan dezelfde thema’s op het programma, maar steeds op een hoger niveau, passend bij de leeftijd en ontwikkeling van jonge kinderen. We geven de taal- en rekenontwikkeling van peuters specifieke aandacht maar ook de sociaal emotionele, motorische en creatieve ontwikkeling komen bij alle activiteiten aan bod.

Van peuterschool naar basisschool

De peuterschool is bedoeld om de overstap naar groep 1 zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als uw kind 4 jaar wordt en naar de basisschool gaat, is het schoolgebouw al bekend. De lessen in groep 1 en 2 van de basisschool sluiten aan op de thema’s van de peuterschool. Zo wordt de stap naar de basisschool makkelijk. Bovendien komt uw kind in de kleutergroep vriendjes van de peuterschool tegen. Leidsters van de peuterschool en leerkrachten van de basisschool werken hecht samen waardoor uw kind zich snel thuis zal voelen op de basisschool.
Omdat de peuterschool en de basisschool zo intensief samenwerken en één programma gebruiken, is het erg belangrijk dat uw kind naar de basisschool gaat die bij de onze peuterschool hoort. Uw kind blijft dus gewoon op de zelfde school als het vier geworden is. Daardoor is voor uw kind de overgang soepel en de juf van groep 1 weet al veel over uw kind als het in haar groep komt.

Contact met de ouders

We vinden het contact met de ouders heel belangrijk. Voor ouders is het in het begin vaak spannend om het kind naar de peuterschool te brengen, daar hebben we alle begrip voor. We zien de peuterschool en de ouders partner in de ontwikkeling van het kind. Samen kunnen we uw peuter het beste geven. Kom gerust naar ons toe om vragen te stellen over opvoeding of ontwikkeling van uw kind. We helpen graag.

Een dag op Peuterschool De Spiegel

Geen dag is hetzelfde op de peuterschool en toch zijn er dingen die dagelijks terugkomen. We werken met een vast dagritme en met dagritmekaarten. Elke ochtend eten de kinderen fruit en we vinden het belangrijk dat de peuters (als het weer het toelaat) buiten spelen. Verder zingen we liedjes, knutselen we en leren we met elkaar bijvoorbeeld de vormen en de kleuren. Er is elke dag genoeg te beleven bij De Spiegel.

Onderdeel van Basisschool De Spiegel

Kinderen leren de hele dag door. Op school gebeurt dat op een doelgerichte en professionele manier, maar ook thuis en in hun vrije tijd ontwikkelen kinderen zich. Die ontwikkeling van kinderen verloopt evenwichtiger als er samenwerking is tussen school en ouders, en tussen school en andere organisaties in de buurt. Daarom is onze school een Brede buurtschool. Wij werken samen met organisaties in de buurt en diverse kinderopvang centra.  We willen de leefwereld van onze leerlingen verrijken en bijdragen aan hun talentontwikkeling.
CBS De Spiegel heeft een prachtig nieuw schoolgebouw aan de Van de Spiegelstraat 23 met dagopvang, peuterschool en school in één.

Tarieven

Wat een peuterschool kost, hangt af van uw gezinssituatie. Klik hier als u snel wilt uit rekenen wat u gaat betalen.

Meer lezen?

Alle informatie over peuterschool De Spiegel vindt u hier:
- Inspectierapport van de GGD

Kom gerust eens langs!

Wilt u komen kijken bij Peuterschool De Spiegel? U bent van harte welkom. Maak een afspraak via peuterschooldespiegel@scoh.nl of loop eens binnen.
Natuurlijk kunt u ons ook bellen: 070 - 42 71 486.

U kunt ook het gratis informatiepakket aanvragen via https://www.scohpeuterscholen.nl/peuterscholen/kom-kijken.

Inschrijven voor Peuterschool De Spiegel  kan al vanaf de geboorte van uw kind.
Klik hier om uw kind in te schrijven.

Peuterschool De Spiegel is 1 van de 22 peuterscholen van SCOH.
Meer informatie over SCOH vindt u op www.scoh.nl